AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Helt okđŸ‘đŸŒ

Publicerad 2017-02-28 22:48:41 i AllmÀnt,

KÀnner mig ganska nöjd med dagen. Jag har nog börjat hitta en lagom balans mellan "arbete" och vila. Det har jag ju gjort flera gÄnger tidigare sÄ det borde vÀl inte vara nÄt nytt. Men grejen Àr den att min ork och mina förutsÀttningar Àndras ju och det Àr inte alltid lÀtt att hÀnga med i huvudet liksom...jag tror att jag orkar och kan mer Àn jag verkligen gör och dÄ blir det inte sÄ bra.

Jag hÀmtade Alma i skolan idag och dÀrefter Äkte vi och gjorde en massa Àrenden. Det knockade mig sen. SÄ i eftermiddag har jag tagit det extremt lugnt. För att pÄ nytt fÄtt lite energi igen framÄt kvÀllen dÄ jag bl.a började sÀtta upp nÄgra av mina tavlor i min nya tavelvÀgg.
Det Àr ju Fettisdagen sÄ vi köpte oss varsin semla. Jag kunde Ätminstone Àta lite mandelmassa och grÀdde,men helt Àrligt sÄ kunde jag lika gÀrna lÄtit bli. Det funkar inte sÄ bra att svÀlja...
Jag har ju bytt sort pÄ sondmaten,det Àr ett annat mÀrke helt enkelt. Men innehÄllet ska vara detsamma. Fast jag tycker nog att den hÀr nya sorten ser lite grövre ut och har en gulare ton. Men skit samma! Den gör gott och det Àr ju sjÀlva grejen! Jag har inte ens blivit konstig i magen eller nÄt sÄnt. Det kÀnns skönt. SÄnt kan oroa mig annars...
Jag har alltsĂ„ lagt mig ikvĂ€ll med en rĂ€tt go kĂ€nsla inom mig. Dagen har inte varit perfekt,vissa smĂ„saker har kanske inte blivit som jag tĂ€nkt mig men i det stora hela sĂ„ har dagen varit bra. Det kĂ€nns rĂ€tt gött😊

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela