AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Nyårsafton

Publicerad 2017-12-31 08:11:09 i Allmänt,

Årets sista dag. Ingen viktig dag i mitt liv. Har aldrig varit mycket för att "fira" att ännu ett år passerat. Kan istället bli provocerad av hur stort och märkvärdigt det blivit. Det ska ätas oxfilé och hummer,drickas champagne och lägga ut bilder på hur fiiiint man firar nyår. Glitter och överdåd. Ja jisses.... Det är nästan pinsamt. 
Själv har jag alltid älskat oxfilé men valt att äta det nån annan gång under året. Den som säljs till nyår är oftast inte av bästa kvalité.
Nej nyår kan kvitta för mig.
I år funderar vi på att sticka ner till stugan. Bara en natt. Kunde åkt igår men det blev inte så. Vi får se hur vi gör...behöver ju varken planera eller göra några förberedelser. Ta det som det kommer. Vara spontana och fria. 
Vårt nya liv.
Gårdagens städning var välbehövlig. Och skön. Åtminstone efteråt. Det blev inte särskilt ansträngande för min del eftersom Lars tog den tunga biten. Så för ovanlighetens skull mådde jag helt ok efter en städning. Fantastiskt!! Och ändå var jag nöjd. Har fått ännu en aha-upplevelse. 
Mina tankar inför 2018 är att jag ska bli ännu bättre på att lyssna på min kropp och att vara ärlig. Både mot andra men framför allt mot mig själv. Konstatera faktum: jag är sjuk och kommer att så förbli. Det är bara att gilla läget!! Men för den skull behöver jag inte att spela pigg och frisk,det är ok att jag visar mig svag. Min verklighet. Och det ska jag försöka bli bättre på. Tror att det är det bästa.
Så ses vi inte mer idag så önskar jag alla som orkar läsa min blogg (fattar inte hur ni ens orkar läsa om mitt eländiga liv!! Eloge till er!) 
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR🎊🎉🍾🥂❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela