AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Varför???!

Publicerad 2017-08-22 07:11:23 i Allmänt,

Jag förstår verkligen inte hur det kunde bli såhär! Jag antar att denna fruktansvärda värk kommer ifrån mitt gående igår... Annars vet jag inte. Allt jag vet är att jag har gjort nåt dumt och nu får lida för det. Värken börjar i svanskotan,går runt höfterna och ner i benen. Det är som om det låst sig på nåt konstigt vis.

Jag tog en stark värktablett när jag la mig och den hjälpte nog för jag somnade efter en stund. Sen vaknade jag strax efter fyra och då var det olidligt!! Kunde inte vända mig i sängen,det gjorde så ont. Jag tog ännu en tablett och somnade till slut. Så vaknade jag nu vid halv sju igen. Nu känns det något bättre men långtifrån bra. 
Om det inte beror på att jag gick och spände mig så hårt igår så har jag inte en aning om vad det beror på. Hoppas verkligen att det är orsaken. För isåfall fattar jag ju att det snart går över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela