AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Två illustrationer 7/8

Publicerad 2017-08-07 07:34:04 i Allmänt,

Som alla vet så är jag ett tekniskt geni!!

Eller inte!!!😂Hahaha!!!
Jag hade inte råkat publicera bilden på Facebook👍🏼
Jag klarar inte ens av att misslyckas!😂
Hahaha!
Nåja,det var väl tur det i allafal!!
Jag tecknade lite i soffan igår,och jag avslutade det här i sängen nu.
Jag började med att illustrera hur klumpigt jag bär mig åt för att ta mig upp ur soffan t.ex.
Jag vrider mig åt sidan,lägger ena benet över det andra och följer efter med kroppen. Trycker armarna mot soffan,ansiktet in mot ryggstödet,och så skjuter jag ifrån och upp far rumpan!! Ser inte klokt ut!! Och därefter kan jag sakta liksom klättra upp....
Problemet är bara att min vänstra arm och hand är så svagt så när jag står där med rumpan i vädret och näsan i ryggkudden brukar armen vika sig och jag faller handlöst ner med ansiktet mot soffan!! Det gör ju inte ont som tur är men självförtroendet får sig ännu en törn och jag känner mig klumpig och värdelös... Att sen ta sig upp därifrån är ett helt företag. Jag brukar få lägga mig och sen snurra runt och klättra mig uppåt... Usch och fy...skäms bara jag tänker på det!
Men det är ju sånt mitt liv är...mitt liv att leva med IBM...

Kommentarer

Postat av: Lars

Publicerad 2017-08-07 10:24:08

Känner igen det sedan några år tillbaka





Känner igen det sedan några år tillbaka!







Svar: Hur går det för dig nu Lars? Kommer du upp över huvud taget...?
Ursula Rollbert

Postat av: Brita%252525252525252525252520larsson%252525252525252525252520

Publicerad 2017-08-07 22:07:17

Det är ju gymnastik du utövar.Ser roligt ut jag skojar det är inte Lätt,man måste lätta på trycket och ta det från den roliga sidan. Ha det så ra Ursula kontakta igen om du vill. Jag har mina bekymmer ed muskelreumatism en. Vi borde kanske träffas och gn
Lla kram Ursula

Svar: 💗
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela