AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Flyttar fokus!

Publicerad 2017-08-09 07:33:03 i Allmänt,

Morgonen har börjat dåligt... Vi skulle gå ner och ge Bella sin penicillin... Lars gick först och hojtade till!! Det var blod överallt!! Klumpar,pölar,droppar... Ur hennes mun hängde slamsor... Fruktansvärt!! Usch!! 

Men kanske värst för oss trots allt... Hon verkar inte så hemskt påverkad ändå. Men det är ju inte bra...
Lars tog hand om Bella och jag gav mig på att få bort allt blod!! Det är inte lätt att rengöra...
När vi fått lite ordning och märkt att Bella faktiskt är någorlunda pigg lugnade vi ner oss något och jag har nu gått tillbaka till sängen för att äta lite. Klockan 8 ska Lars ringa veterinären och då hoppas jag att vi får komma ner med henne... Såhär ska hon ju inte behöva ha det😢stackars liten....
Så idag flyttar jag helt fokus ifrån mig själv och mitt mående. Bella är nr 1 hela dan.
Det blir inget tecknande heller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela