AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ensam i Nerja.

Publicerad 2017-04-29 09:23:12 i Allmänt,

Jaha...där åkte Lars... Nu är jag ensam i vårt mysiga lilla hus i underbara Nerja. Jag har blandade känslor... Jag har ju nästan liksom längtat lite efter att få vara lite ensam. Jag trivs ju med det. Mår bra av det. Men så när han stod där med sin resväska och skulle gå ut till bilen så brast det för mig. Oj så ledsen jag blev. Det kändes hemskt att se honom gå iväg...

Mest tyckte jag synd om honom!! Som måste åka hem!! Och lämna mig här i allt det underbara för att åka hem till jobb och vardag,stress mm... Jag fick nästan lite dåligt samvete...
Dessutom är han så orolig för att nåt ska hända mig när jag är själv. Att jag ska ramla och inte komma upp... Att jag ska äta nåt och sätta det i halsen...
Förstår hans oro! Kan själv känna en viss osäkerhet... Det är lite läskigt att vara helt ensam i ett annat land. Med tanke på att saker och ting händer mig lite då och då så är väl oron befogad tycker jag.
Men vi har ju en svensk kille härnere. Han sköter poolen och han har hand om uthyrningen mm. Han har nyckel in hit och han finns alltid tillgänglig på sin mobil. Han har lovat ställa upp om det händer minsta lilla!! Jag har lagt in hans nummer i mobilen och den tänker jag inte lägga ifrån mig. Det är en enorm trygghet för både mig och Lars.
Men så kommer ju Ebba imorgon också! Så det är bara lite mer än ett dygn som jag kommer att vara ensam. Känns lite överdrivet att oroa sig då men i min situation så är ju läget lite annorlunda än hos en som är frisk.
Jag har planer för dagen. Lite städning och sånt. Dock ingen tvätt. Vädret är fortfarande regnigt om än betydligt mindre idag än igår. Men fr.o.m imorgon ser det ut att bli kanonväder!! Sol och 25 grader!!
Om vi vågar lita på YR mer,hihi...
Nu ligger jag och äter och tänker försöka att njuta utav ensamheten och lugnet hela dan. Tyvärr fick jag inte igång Storytel igår men ska göra ett nytt försök sen. Vore ju gött att lyssna på en bok från vår Sonos när jag städar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela