AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Hemma igen!!

Publicerad 2016-09-29 22:43:33 i Allmänt,

Så är jag då hemma efter några fantastiska dagar på ostkusten. Dagar som gjort mig både trött OCH gett mig en massa energi. Märkligt... Men så har det verkligen varit. Rent fysiskt har det varit otroligt jobbigt emellanåt. Det har ju varit mycket stillasittande och mycket bilkörning. Det tar på krafterna samt påverkar musklerna på ett mindre bra sätt (för att uttrycka mig milt)
Men alla dessa möten med släkt och vänner från förr har gett mig energikickar utan dess like! Den glädje och lycka jag känt pga dessa möten går inte att jämföra med nånting annat. Det har varit helt fantastiskt.
Men nu är det över och jag är hemma i vardagen igen.
Och det har ju sina fördelar!
Jag gillar ju vardagar med sina bestämda rutiner och allt det här "vanliga".
Jag tror att vi behöver både och.
Vardag OCH fest.
Men ikväll är jag otroligt sliten. Trött och lite stel och öm i kroppen. Bilkörning är inte det bästa för min kropp... Att sitta så mycket och dessutom mest använda det svaga,högra "gasbenet" är nånting som känns. Även om jag använt alla tillbehör för förenkling man kan tänka sig...
Men skit samma!!
Jag är så glad och nöjd över att jag äntligen "gjorde det"!! Och att det blev så lyckat!! Tänk att jag fick träffa såpass många av mina barndomskamrater💞

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela