AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

I stugan!!

Publicerad 2016-10-31 22:47:56 i Allmänt,

Jodå,vi åkte ner till stugan ikväll jag och Alma. Det känns jättebra och skönt att vara här! Verkligen.
Men... Att köra 10-11 mil själv är faktiskt inte så lätt längre. Och jag får problem efteråt. Nu... Jag har riktigt ont i mitt ben. Jag har spänt det och jag har vilat hela min tyngd på det när jag satt och körde bilen hit. Det är verkligen inget bra för mig och mina svaga muskler. Undrar hur länge till jag kommer att klara av att göra det..? Usch,jag vill inte tänka på det. Jag fasar ju för att den tiden kommer. Och den kan nog komma ganska snart...
Visserligen var Alma med och hon kunde ju ha övningskört. Men hon känner sig lite för osäker på det än. Dessutom var det kolsvart ute och det regnade. Sikten var riktigt dålig. Så det var nog lika bra att jag körde trots allt.
Men,det får jag lida för nu. Jag har jätteont i låret,knävecket,skinkan och lite uppåt ryggen... Måtte det gå över när jag fått sova lite. Det ska bli skönt art vakna här i stugan☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela