AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det gör ont!

Publicerad 2016-11-29 22:33:26 i Allmänt,

Nu blir det mer gnäll... För jag mår inte bra. Jag mår för jävligt. Ännu sämre än de första dagarna... Jag är för det första otroligt trött hela tiden. Men det värsta är nacken,axeln och det som gör ont ner mellan skulderbladen. Det är en speciell punkt strax nedanför nacken där all värk börjar,sen strålar det ut i högerarmen (det är den starka armen!) och upp i huvudet. Det gör så ont att det svartnar för ögonen ibland. Och så är det som att det trycker på bakifrån mot strupen så det blir ännu svårare att svälja. Nästan tungt att andas. Att ta ett djupt andetag för att fylla lungorna med luft gör ont...
Jag kan ju inte hantera smärta. Jag blir oerhört påverkad på alla möjliga sätt av att ha ont.
Jag tror att denna smärtan kommer av nånting som hände i samband med att jag svimmade på planet. Kanske vred jag till nacken när jag föll bakåt eller så hände det nåt när de skulle ha upp mig på båren... Jag får lätt ont på/i såna ställen,mina muskler verkar reagera på ett mer negativt sätt nuförtiden.
Det blev ingen bra semester det här... Jag är verkligen jätteledsen för det.
Lars och Alma är så oroliga och de kan (vill) inte ta sig för så mycket utan mig. Då får jag dåligt samvete och försöker spela piggare än jag är... Med det resultatet att jag då blir ännu tröttare utav all ansträngning. Det tar på krafterna att spela ett spel.
Men idag har jag erkänt för dem att jag mår för jävligt!! Och att jag är orolig...
Jag är orolig för hemresan. Hur ska jag orka sitta där på planet i 4 timmar!!
Jag vet att jag fick lite ont i nacken redan innan det där obehagliga hände på planet. Jag tänkte att det berodde på de obekväma stolarna och att det inte gick att hitta nån skön viloställning i dem. Men jag tror faktiskt att nånting hände sen i samband med svimningen,ambulansen och allt det där... Att smärtan håller på att förvärras hela tiden är ju väldigt märkligt.
För det är precis vad den gör!! Den blir alltmer för jävlig för varje timme känns det som!!
Jag tycker så synd om Lars och Alma. Stackars dem som inte kan koppla av och njuta av sin ledighet pga mig känns för jävligt!!
Jag är verkligen verkligen riktigt ledsen för allt det här. Det gör ont i mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela