AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Arbetslust.

Publicerad 2016-03-30 08:07:24 i Allmänt,

Ligger och lyssnar på fågelsången idag igen. Det är härligt☀️
Jag fick nån slags överdriven energi igår! Jag "arbetade" hårt med att göra i ordning ett förråd. Detta är början av ett led som ska leda till att jag flyttar upp på övervåningen! Men jag vill göra det ordentligt,inte slarva. Därför kommer det att ta lite tid men det får det vara värt. Jag måste tänka igenom allt och planera rätt. Och jag vill gärna göra det själv☺️(så det blir rätt!!)
Alma har Påsklov så hon har lovat hjälpa mig lite idag. Det där med att bära mm funkar ju inte så bra,så då måste jag tyvärr be om hjälp. (avskyr att behöva göra det!! Vill vara självständig!) Men visst sätter det sina spår! Allt fysiskt arbete är ju betydligt jobbigare för en sån som mig än den som är frisk och "normal". Men jag vägrar ligga här hemma o inte göra nånting!! Det gör jag ofta nog ändå! Jag har fått nån slags energi och en stark lust att göra det här! Så jag bara MÅSTE!! Sen får det kosta en del! Det skiter jag i!! Jag får väl lägga mig när orken tar slut!
Självklart tar jag både många och långa pauser! Annars skulle det inte gå. Men visst kör jag på lite mer än jag kanske borde för att det är så kul! Jag förtränger känslorna som försöker visa mig att det är dags att pausa... Och vips!! så blir jag tvärtrött och måste lägga mig direkt!!
Men jag accepterar det! Jag bara måste få göra detta nu.  
Så nu ska jag gå upp. Ta lite sondmat. (Har mer eller mindre gett upp det där med rostade mackor till frukost-det funkar inte längre! Men på helgerna tvingar jag i mig det!😉)
Sen ska jag pyssla med mina projekt! Ska bli så kul😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela