AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Mer egentid...

Publicerad 2016-06-30 22:53:21 i Allmänt,

Idag har jag inte gjort nånting!!!
Gårdagens promenad känns fortfarande i mina muskler. De bränner och är ömma. Trötta. Jag har faktiskt legat i soffan nästan hela dan! Med en kudde under knäna för att kunna vila benet ordentligt. Ändå har jag fortfarande ont...
Jag har inte tröttnat på ensamheten än. Det är skönt att bara bry sig om sig själv och inte tänka så mycket på ifall de andra i familjen får i sig nån mat,ta ansvar för att hunden kommer ut eller att det finns rena kläder. Det är inte familjen som på nåt vis har några såna krav och förväntningar på mig. Det är bara jag! Jag har så höga tankar om mig själv så jag tror inte att de andra klarar sig utan min omsorg!! Det märks mest när jag är hemma. Så fort jag lämnar hemmet så slutar jag bekymra mig om sånt! Nuförtiden! Det har inte alltid varit så!! För bara nåt år sen grubblade jag på sånt hela tiden. Men jag har kommit ganska långt i mitt tänkande ändå. Jag är ju lite trög så det tar tid☺️
Hursomhelst så har jag nog inte riktigt förstått hur stor skillnad det är på att vara hemma och att vara här! Jag känner ett helt annat lugn inom mig när jag är här nere. Det är obeskrivligt... Och det är skönt! Jag mår oförskämt bra utav att slippa ta en massa ansvar!
Visst kan man tycka att jag smiter undan. Sviker min familj. Är egoistisk.
Men som tur är så är jag ju inte här och njuter av ensamheten hela tiden!!
Och under den tiden jag är det så fylls jag av ny energi och mer lust så därför fungerar den vanliga vardagen betydligt bättre efter en sån här liten återhämtningsresa. Egentid.
På tal om det så måste jag nog börja fundera på när jag ska åka hem...
Men jag säger som Scarlet O'hara:
Det tänker jag på imorgon!

Kommentarer

Postat av: ingerchristine.blogg.se

Publicerad 2016-07-01 22:24:25

Hej Ursula! Jag har precis hittat din blogg... Vill egentligen bara tala om att jag läser det du skriver. Du är så öppen o ärlig o jag beundrar dig för det. Min sambo har precis fått samma diagnos som du o vi båda lever i en konstig bubbla just nu

Svar: Tack så mycket😊 Detta är mitt sätt att orka med att leva med det här eländet... Att skriva av mig och få fin respons☺️
Tråkigt att höra om din sambo... Det påverkar självklart er båda två. Men det är ju inte "kört" liksom. Lycka till och hälsa sambon. Hör gärna av er igen.
Ursula Rollbert

Postat av: ingerchristine.blogg.se

Publicerad 2016-07-01 22:31:12

Hej Ursula! Vill egentligen bara tala om att jag läser det du skriver. Jag beundrar din ärlighet o öppenhet i din beskrivning av din sjukdom. Min sambo har precis fått samma diagnos o vi lever just nu i nån konstig bubbla. Jag står ju liksom på sidan om men ändå mitt i som närstående o kan ju inte till fullo känna som han gör men

Postat av: ingerchristine.blogg.se

Publicerad 2016-07-01 22:32:57

Hej Ursula! Jag har precis hittat din blogg... Vill egentligen bara tala om att jag läser det du skriver. Du är så öppen o ärlig o jag beundrar dig för det. Min sambo har precis fått samma diagnos som du o vi båda lever i en konstig bubbla just nu

Postat av: ingerchristine.blogg.se

Publicerad 2016-07-01 22:48:54

Hej igen! Jag är ju helt ny på detta att kommentera bloggar så det gick iväg en massa ofärdiga. Ursäkta mig för det! Tack för din respons jag kommer säkert återkomma till dig. Må gott så länge o kämpa på. Kram Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela