AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Nytt försök.

Publicerad 2016-07-30 09:10:34 i Allmänt,

Jag lyckades somna om framåt 4 och sov tills klockan ringde vid halv sju. Det känns skönt att jag fick de timmarna åtminstone. Är ändå trött nu... Har tyvärr lika förbaskat ont!! Men nu har jag skjutsat Alma till jobbet samt plockat o fixat lite i köket. När det var klart så tog jag en sån där värstingtablett igen och nu har jag lagt mig i min säng. Jag behöver inte köra bil förrän framåt 15 så det är nog ingen fara... Dessutom så vet jag inte ifall det verkligen är sånt krut i tabletterna som de varnar för! (lovar!!)
Hursomhelst så har jag nu låst in mig i min ensamhet och tänker inte göra ett förbaskat dugg idag! Det är tur att jag är ensam! För om jag har nån familjemedlem omkring mig så känner jag att jag måste spela friskare och piggare än jag är. Jag vill vara social och inte visa hur dåligt jag mår. Men nu kan jag frossa i min egen självömkan i några timmar!!
Dvs...vara mig själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela