AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Fortfarande ont...

Publicerad 2016-07-30 22:39:30 i Allmänt,

Jag vet inte vad jag ska tycka om de där tabletterna... Jag hade nog allt lite högre förväntningar än de levt upp till. Jodå,de har hjälpt litegrann. En stund. Men inte alls så mycket som jag hoppades... Jag har tagit det extremt lugnt idag. Har varken haft ork eller lust att göra nånting. Det enda vettiga jag gjort är att jag skjutsat Alma till och från jobbet samt till tåget. Hon åkte ner till Halmstad ikväll. Hon är ledig imorgon. Skönt för henne att få lite ledigt och komma ner till stugan,om än för en natt.
Kirurgen jag träffade satte ju fast ett slags skydd runt hålet,under peggen liksom. Det var ett riktigt bra skydd! Det är liksom som skumgummi ungefär. Det har inte varat sig och runnit ut en massa äckelpäckel,det har varit torrt👍🏼 Men jag tog bort det ikväll,det kliade och var lite irriterat. Jag tänkte ha det öppet inatt och lufta lite. Ska duscha o sätta dit ett nytt skydd imorgon. När jag tog bort det så såg jag ju hur mycket blod och var det runnit ut och samlats ihop i den där skumgummiplattan. Så det har alltså inte slutat. Naivt av mig att tro det...
Ska bli spännande att se hur min sov-t-shirt ser ut imorgonbitti.
Så till värken...
Den tar nästan andan ur mig just nu!!
Jag orkar liksom inte dra in luft för då gör det jätteont där nedanför revbenen och så ut i njurarna! Jag vill bara få sova nu!! Flera timmar i sträck!! Så himla skönt det vore...
Hoppas ju på att värktabletten även är lite sövande... Att den kan få mig att slappna av lite och bli riktigt trött.
Bäst jag släcker och inväntar miraklet!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela