AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Ganska positiv ikvĂ€ll😊

Publicerad 2016-02-29 22:39:10 i AllmÀnt,

Jag kĂ€nner mig ganska nöjd med denna mĂ„ndag. Jag har gjort lite lagom mycket nytta,inte sĂ€rskilt fysiskt anstrĂ€ngande, och jag har tagit en powernap i mitt goa hĂ€rliga hörn dĂ€r det Ă€r lĂ€ och solen ligger pĂ„ efter kl 13☀Underbart!
ÄndĂ„ kĂ€nner jag mig lite ledsen ikvĂ€ll. Stickningarna och domningarna har tilltagit under kvĂ€llen. De Ă€r riktigt obehagliga och irriterande emellanĂ„t. Det kĂ€nns som att fĂ„ kramp och jag förlorar nĂ€stan kĂ€nseln i bĂ„de foten och handen. PĂ„ samma gĂ„ng som de kĂ€nns stora,tjocka och svullna!!
Det Àr svÄrt att förklara... Men alla förstÄr sÀkert att det Àr obehagligt.
Jag ligger hĂ€r och blir förbannad😠 NĂ€r ska alla motgĂ„ngar ta slut?? RĂ€cker det inte snart?? LĂ„t mig fĂ„ lite lugn o ro och tid att vĂ€nja mig vid mitt nya lĂ€ge!!
Jag har nu slutat att Àta frukost!
Jag har kÀmpat lÀnge för min frukost bestÄende av 2 rostade mackor,juice och kaffe. Jag har verkligen velat unna mig denna lyx! Men nu Àr det nog dags att sluta med det!!
Det fĂ„r bli en halv flaska sondmat till frukost. Den andra halvan tar jag framĂ„t halv elva-elva. SĂ„ blir det ytterligare en halv flaska till lunch.vid ettiden. DĂ€refter en liten powernap😮 Sen "Ă€ter" jag ingenting förrĂ€n vid 18-tiden,dĂ„ sprutar jag i mig den sista halvan sondmat och sen fĂ„r det rĂ€cka.
PÄ detta hÄller jag mig precis lagom mÀtt hela dan. Och jag mÄr sÄ himla mycket bÀttre av ATT jag Àter!
TĂ€nk sĂ„ bra mycket bĂ€ttre mitt liv blivit tack vare denna sondmat😃

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela