AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Så ont.

Publicerad 2016-12-29 00:07:33 i Allmänt,

Jag håller på att bli galen av den här onda punkten,eller "bollen" som jag har i nacken!! Som jag känner nu så blir det inte mycket sömn inatt heller....

Tur att vi tagit det lugnt idag. Det har blivit mycket tv-tittande. Kanske inte det allra bästa med min nacke...men jag har inte orkat göra nånting... Smärtan har bara fått mig att vilja vila. Men jag har packat upp stöd runt mig med hjälp av alla kuddar jag har i soffan. Det har funkat ganska ok... för det mesta. 
Vi har kollat på Gåsmamman. En vansinnigt bra serie måste jag säga!! Vi plöjde igenom hela den senaste säsongen☺ Och ändå hann vi med att titta på Fröken Frimans krig mellan 20-21.
Ja ni hör; en riktigt lat dag i soffan!!
Men jag behöver ju såna dar ibland. Och idag passade det bra efter kalaset mm igår. 
Jag lyckades övertala Lars om att han ska åka till Spanien nu när Katarina och Jan ändå har lånat huset därnere. Ja,han var inte svårövertalad! Han längtar dit han också. Så han sticker iväg på fredag. Stannar en vecka. Han "firar" nyår därnere. Det blir jättebra. 
Nu tror jag minsann att jag måste ge mig. Inte nog med att nacken gör ont... Jag har ju latat mig hela dagen och då blir det lätt att jag tar fram mobilen och kollar Facebook,Instagram och Aftonbladet lite för ofta. Slentrianmässigt. Onödigt.
Det känns i min svaga vänstra arm ikväll. Kanske kommer lite ifrån nacken också... så nu räcker det. Nu måste jag vila. Igen.
Sova några timmar...😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela