AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite nostalgisk ikväll.

Publicerad 2016-04-30 00:27:55 i Allmänt,

Just nu så blir jag ständigt påmind om gamla tider. Av ren slump. Men det är så härligt. Jag är väldigt nostalgisk av mig och gläds många gånger mer åt sånt som varit än sånt som sker just nu. Det är en sån varm glädje när det handlar om gamla tider. En sån där glädje som går ända in i hjärtat❤️
Jag har nyss skrivit ett mail till en gammal klasskamrat,bara tanken på det gör mig varm i hjärtat och lyckligt lottad som har kontakt med så många fina vänner från min barn-och ungdomstid. Det är genom kontakten med mina gamla barn-o ungdomsvänner som jag känner mig sådär extra varm och glad. Det ger mig så mycket.
Där måste jag säga att Facebook är fantastiskt. Jag var ju länge motståndare till att gå med där. Mest över att jag känner mig själv och visste att jag skulle tycka att det är så roligt att hitta och återuppta kontakten med gamla vänner så jag skulle bli jättestressad över att hinna med allt!
Men så fick jag denna förbaskade sjukdom,fick sluta jobba och numera är jag mer eller mindre folkskygg! Men DÄR fyller Facebook en väldigt bra funktion! DÄR är jag fortfarande social👍🏼
Och nu när jag inte längre jobbar och nu när mina krav på mig själv inte längre är så skyhöga,nu kan jag engegera mig i vad som händer på Facebook! Utan att det stressar ihjäl mig!
Nu är Facebook mitt sällskap!
Mitt sociala nätverk!
Och där har jag hittat sååå många vänner från förr och det är så fantastiskt roligt! Det förgyller mitt annars så tråkiga liv! För gamla vänner,barndomsvänner det är nånting alldeles extra det❤️
Och idag hände nånting fantastiskt roligt!
En riktigt riktigt god vän från högstadiet skickade en vänförfrågan till mig!
Vi hade ett väldigt särskilt och speciellt band mellan oss när vi var 13-14 år. Vi delade allt. Bodde hos varann. Hon var med oss på semester. Ja det var en vänskap som var lite utöver de vanliga! När vi började gymnasiet hade vi glidit iväg åt olika håll och var inte längre lika tajta. Men vi var självklart lika goda vänner,dock inte lika intensivt. Dessutom flyttade hon iväg en bra bit härifrån. Så våra vägar skildes och kontakten bröts mer eller mindre helt. Vi fick nya liv på varsitt håll.
Men hon har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta❤️och hon hade det även i mina föräldrars hjärtan. Min mamma frågade ofta om jag visste nånting. Hade hört nånting. Hon grubblade mycket över hur det hade gått för henne. Ja,hon var en väldigt speciell tjej som satte avtryck i oss alla i min familj. Det har nog inte gått en vecka under alla dessa år som jag inte tänkt på henne i nåt sammanhang! Ni vet...man känner en doft,hör en sång eller ser nån liten grej-då är minnet där för en liten stund😊
Men så idag kom det då en vän-förfrågan ifrån någon som precis nyss gått med på Facebook. Hennes namn stämde inte med det jag kallar henne. Men så fort jag såg profilen så föll poletten ner! Klart det var hon!!
Helt fantastiskt! Jag är så himla glad att hon hittade mig. 
Vilken dag😃
Jag skriver mer imon...
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela