AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Det blev brađŸ‘đŸŒ

Publicerad 2016-04-30 23:37:56 i AllmÀnt,

SĂ„ Ă€r det dĂ„ över!! VĂ„rt lilla upptrĂ€de pĂ„ Lindas 50-Ă„rsfest! Ă…Ă„Ă„Ă„ vad lyckat det blev! Ă…Ă„Ă„Ă„ vad roligt det var!!
Jag Ă„kte ut till stĂ€llet dĂ€r de hade festen och blev liksom lite insmugglad. "Gömde" mig bakom en dörr och stannade dĂ€r och lyssnade pĂ„ Catarinas tal till hennes allra allra nĂ€rmaste vĂ€n Linda💕Det var ett sĂ„nt fint tal frĂ„n en vĂ€n till en annan vĂ€n💕Jag hade lite svĂ„rt att hĂ„lla tillbaka tĂ„rarna!!
Till slut berĂ€ttade Catarina om mimgruppen de bĂ„da varit med i frĂ„n mellanstadiet och sĂ„ berĂ€ttade hon att hon lyckats fĂ„ dit den tredje i vĂ„r lilla grupp-mig! Jag klev fram och blev presenterad och sen gick vi tre - The Lurc's - undan lite för att byta om och prata ihop oss lite om vĂ„rt "framtrĂ€dande"â˜șLinda var sjĂ€lvklart med pĂ„ noterna direkt! NĂ„nting annat hade vi inte rĂ€knat med😉
Under alla de Ă„r som vi höll pĂ„ med Lurcarna sĂ„ bytte vi ju repertoar flera gĂ„nger men en lĂ„t fick vara med i stort sett vid varje uppsĂ€ttning. Det var alltid den vi avslutade varje förestĂ€llning med-Inte mod! en svensk version av den gamla klassikern "In The mood"! Med en fyndig text som sjungs av bl.a Lena Nyman o Monica Zetterlund i nĂ„n gammal förestĂ€llning frĂ„n 70-talet. 
Det Àr ju konstigt vad hjÀrnan sparar pÄ mycket!! Texten pÄ den hÀr lÄten har etsat sig fast i bÄde min och de andras hjÀrna sÄ vi kom snabbt in i den. Vi kom t.o.m ihÄg vissa rörelser!!
Jag och Catarina hade ju pratat ihop oss om en nÄgorlunda enhetlig klÀdsel och fixade det till Linda ocksÄ. SÄ nÀr vi gick undan för att byta om pratade vi bara ihop oss lite om rörelserna o sÄnt! Sen var det bara att köra!!
SjÀlvklart var det jÀttelÀskigt!
Det var mÄnga Är sen jag utsatte mig för nÄnting sÄnt hÀr!! Men det gick rÀtt bra och faktum Àr att gÀsterna ocksÄ verkade gilla det.
Men sjÀlvklart kÀndes det lÀskigt!! OsÀkert och lite obehagligt.
Och lite kulâ˜ș
Nej nu mĂ„ste jsg sovađŸ’©Godnatt😘

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela