AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite mer positiv...

Publicerad 2015-09-29 22:26:18 i Allmänt,

Jag känner mig inte lika nere,deppig och hängig ikväll. Jag har fått i mig lite näring; till lunch strimlade jag lövbiff och vitkål som jag stekte tills kålen var mjuk och god. Strimlade i lite äpple på slutet för att få in både lite sött o syrligt-det blev riktigt gott👍

Toppade med lite rårörda lingon för "syns skull".
Ikväll åt jag müsli med solroskärnor o linfrön blandat med röda bär. Det låter väl nyttigt..?
Jag tycker att jag har haft lite mer energi ikväll👍 Annars har jag haft en väldigt väldigt lugn dag. Jag har vilat i stort sett hela dan. Det verkar som att jag verkligen behöver en heldags vila lite då o då. Förhoppningsvis så har jag igen det imorgon och kanske några dar framöver. För det är lika bra jag erkänner för mig själv att jag Måste tillåta mig att ha minst 1 dag i veckan när jag inte har en massa "måsten" och tider att passa. Jag klarar inte av att vara uppbokad varje dag. 
Denna dagen blev riktigt lugn. Till slut blev den lite bra också... Jag kunde ju äta litegrann-det var en lättnad!! För jag kan inte rå för att jag oroas över hur lite jag äter... När det nu gått så långt att jag är helt urlakad och tömd på energi så inser jag ju att det här går inte längre😓
Det måste bli en förändring.
Men den tänker jag på imorgon.
Orkar inte nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela