AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Helt slut!!

Publicerad 2015-09-30 14:59:15 i Allmänt,

Jag ligger utslagen i soffan och väntar på att min läkare ska ringa.
Jag har varit ute och gjort några små ärenden. Jag var ute ca 1 timme. När jag kom hem orkade jag inte längre stå på benen!! Kroppen kändes som gelé eller överkokt spagetti! Denna trötthet som jag känner hela tiden,en slags utmattning,känns inte ok. Det är som att sömn inte hjälper. Jag är fullständigt slut i hela kroppen. Jag tror att tröttheten påverkar mitt ätande lika mycket som mitt (icke) ätande påverkar min trötthet. Jag vill bara bli lite pigg...
Jag behöver inte bli så pigg att jag far runt som en elvisp!! Bara sådär lagom gött pigg så jag orkar stå på benen en hel dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela