AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Stormen Gorm väsnas där ute!

Publicerad 2015-11-29 23:25:05 i Allmänt,

En storm är på väg in över Sverige. De har döpt den till Gorm,hihi. Den är nog inte här ännu men det blåser rejält där ute ikväll. Strömmen bröts för en kort stund men nu funkar allt som det ska. 
Jag hade ju en plan för denna dagen. Jag följde inte den. 
Men jag har krypit ner i en renbäddad säng åtminstone. Däremot är rummet i kaos. Men det är ju en dag i morgon också.
Det där onda runt ryggen o däromkring har fortsatt hela dan. Men jag har ändå försökt att vara ganska aktiv. Så mycket jag har orkat i alla fall.
Nu när jag lagt mig är mitt lår återigen kallt och knottrigt.
Jag bekymrar mig inte om det. Jag antar att det är nån följd av sjukdomen. Det händer ju inte jätteofta och jag lider väl inte av det direkt.
Ännu en åkomma som jag måste acceptera och helt enkelt "gilla"👍🏼!
För vad kan jag annars göra??
Som jag ser det så kan jag inget annat göra än att "gilla läget"!
Jag är inte längre vrålhungrig hela tiden. Dels stoppar jag nog i mig något mer än jag gjort på sistone men mest beror det nog på att jag vant mig av vid att äta. Min kropp har vant sig vid att den får lite näring och har väl anpassat sig efter det. Jag tycker det är jättebra👍🏼
Som det känns ikväll så borde jag nog kunna överleva utan knapp. 
Tänk vad praktiskt det vore om jag kunde vänja mig av vid att äta över huvud taget??!! Så himla smidigt det vore☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela