AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Helg igen!!

Publicerad 2015-05-29 19:20:24 i AllmÀnt,

Jag har haft en ok dag idag igen👍
PĂ„ förmiddagen stĂ€dade jag lite i kĂ€llaren,tvĂ€ttstugan o duschen. Jag har gjort nĂ„gra smĂ„ Ă€renden. I övrigt har jag tagit det lugnt. Det kĂ€nns ok. Jag köpte grillad kyckling o mimosasallad till mig o Alma,jag trodde nog att det skulle gĂ„ ganska bra. Jag menar; kycklingen Ă€r ju ganska hal sĂ„ den borde ju glida ner lĂ€ttâ˜șeller...? Alma iakttog mig noga nĂ€r jag Ă„t,det lĂ„ste sig nĂ„gra gĂ„nger och dĂ„ tappar jag bĂ„de matlusten och hungern. SĂ„ jag Ă„t inte sĂ€rskilt mycket dĂ„ heller. Men för Almas skull sĂ„ petade jag i mig litegrann Ă„tminstone.
Nu har Alma stuckit ivÀg,hon ska ut med sina kompisar. Lars och bÄda sönerna (bÄde Marcus o Victor jobbar ju pÄ Lars firma) Àr nu i Stockholm pÄ mÀssa-Maskin Expo 2015. Lars har ju varit dÀr nÄgra dar men imorse Äkte hela firman upp dit.
Ja,Ebba Àr ju givetvis i Halmstad dÀr hon bor i stugan och jobbar pÄ Salt.
SÄ jag Àr ensam hemma!!
ÅÄÄ sÄÄ hÀrligt!!
Jo,Bella Ă€r ju givetvis hemma ocksĂ„đŸ¶
Henne ska jag strax hÀmta in o ge mat. DÀrefter ska jag faktiskt gÄ ner o lÀgga mig!
För jag har inte fĂ„tt igĂ„ng nĂ„n av vĂ„ra tvĂ„ TV-apparaterâ˜ș
Lars undrade om den sladden pĂ„ bilden jag skickade verkligen hade suttit i TVn frĂ„n början-ooops!! Det vet jag inte!â˜ș
Jag tror faktiskt att jag rÄkat komma Ät nÄt nÀr jag stÀdade sÄ noga...
Jaja,jag klarar mig utan tv! 
Bara jag fĂ„r se Lets dance-finalen sen skiter jag i det!! Och den kan jag kolla pĂ„ pĂ„ datorn👍
Jag ser faktiskt fram emot att gÄ ner o lÀgga mig snart! Det ska bli skönt. Och jag tycker om att vara ensam hemma!! Detta lÄter ju hemskt men...:
Jag slipper ju anpassa mig efter nÄn annan!!
Ibland tycker jag det Ă€r jĂ€tteskönt!! Den enda jag behöver anpassa mig efter Ă€r ju Bella men det Ă€r ganska enkelt😍
Detta betyder givetvis inte att jag inte saknar min familj eller att jag inte tycker om dem-Jag Ă€lskar ju dem alla mest i hela vĂ€rlden!!â€ïžđŸ’•đŸ’—
Men ibland Ă€r det vĂ€ldigt skönt att bara tĂ€nka pĂ„ sig sjĂ€lv. Göra vad man helst vill. NĂ€r man vill. Utan att behöva vĂ€nta pĂ„ nĂ„n annan,eller göra vad nĂ„n annan vill... För sĂ„ har jag levt mitt liv❀o jag har Ă€lskat det!! Jag har aldrig nĂ„nsin tyckt eller kĂ€nt att det varit nĂ„nting som stĂ„tt i vĂ€gen för mig pĂ„ nĂ„t vis! Det har bara varit alldeles alldeles naturligt❀ Det har varit bĂ€st!
Men nu behöver ju inte hela det dÀr gÀnget sin mammas (o sambos) omsorg hela tiden!! Det har ocksÄ varit svÄrt att acceptera!! Att barnen blir stora...att deras mamma inte lÀngre Àr deras hela vÀrld,hela universum!!
För vem Àr JAG om jag inte lÀngre Àr barnens viktigaste person...???
Det Àr en stor o svÄr frÄga...
Hursomhelst sĂ„ kĂ€nner jag ikvĂ€ll att det Ă€r vĂ€ldigt skönt att bara tĂ€nka pĂ„ mig😊
(Fast Alma ska nog hĂ€mtas framĂ„t natten sĂ„ jag kan nog inte sova föör hĂ„rt ikvĂ€ll...) Men fram tills dess tĂ€nker jag pĂ„ mig sjĂ€lv😊

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela