AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Höstrusk i slutet av mars☔️

Publicerad 2015-03-31 22:25:52 i Allmänt,

Vädret fortsätter att vara riktigt uruselt! Regnet vräker ner och det blåser. Men faktiskt så sken solen blekt några korta stunder i eftermiddags. Då tändes ändå ett litet litet hopp om att våren snart är tillbaka🌸
Jag njuter i min ensamhet,i tystnaden. Jag känner mig egoistisk o elak mot min familj som går därhemma o har tråkig vardag... Så går jag här nere och har det gott som den värsta lyxhustrun...
Det dåliga samvetet gnager lite i mig...kan inte hjälpa det...
Jag vill inte ha dåligt samvete för att jag tagit "ledigt" (från vardagen!!) några dar för min hjärna säger åt mig att det är ok. Jag FÅR vara ensam här och ha det bra!!
För ÅÅÅÅÅ va bra jag har det👌
Jag mår så mycket bättre,känner mig så lugn o harmonisk😊
Jag njuter av allt jag gör (och inte gör!) härnere!
Idag har jag städat lite i sovrummet och i tv-hörnan,dammsugat soffan bl.a😜 Jag har tagit god tid på mig,vilat o tagit fruktpauser emellanåt. Lyssnat på en bok och känt mig nöjd med det lilla jag trots allt åstadkommit.



Här är resultatet utav mitt pysslande och fixande de här dagarna. Vår stuga är så liten och lättskött,det är helt underbart att vara här😊
Jag mår ju bättre,jag kan t.o.m äta bättre här👌
Eller förresten...det är väl inte helt sant! Jag sätter i halsen lika ofta...😠
Men jag är duktigare på att äta lite och ofta här-det beror säkert på att allting här är så lättillgängligt. Allt är ju i ett och samma rum. Om jag pysslar med nåt samtidigt som jag kollar på 4ans Nyhetsmorgon eller lyssnar på en bok så behöver jag inte avbryta det för att gå ut i köket och fixa mat! Det är skitbra!
Idag har jag ätit fil o musli till frukost. Gazpaccio till tidig lunch. Lax o avocado till "middag" och flingor till kvällsmat!! Däremellan ett äpple,ett päron och en pressad apelsin!
Det mår jag mer än väl utav!!
Så himla härligt att få skriva en sån här positiv blogg😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela