AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Frustrerad och ledsen...😓

Publicerad 2015-06-29 15:53:42 i AllmÀnt,

Det hÀr förbaskade Àtandet tar snart knÀcken pÄ mig!! Idag tÀnkte jag hÄlla mig till mina nÀringsdrycker nu pÄ dan-tÀnker Àta mat ikvÀll.
Jag drack en med svartvinbĂ€rssmak för en stund sen-men tvĂ„ gĂ„nger fastnade tog det tvĂ€rstopp i halsen! 
Det Ă€r fortfarande irriterande i min hals,jag vill harkla mig o hosta men inget av det hjĂ€lper. Det gurglar i min hals,jag Ă€r slemmig i munnen o ner i halsen... 
Vad ska jag leva av egentligen???
Är det redan lĂ€ge för en knapp i magen?!! 
Jag vill inte...😓

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2015-06-29 21:04:37

Knapp i magen Ă€r inte vĂ€rre Ă€n stomi som mĂ„nga har. Jag menar just för synens skull 😉
Sen Àr det en helt annan sak med kÀnslorna nÀr det gÀller att man inte kan kÀnna friheten att Àta och njuta av det lÀngre. För det Àr en sorg i sig som man ska hantera.
Men bilen gÄr inte heller utan bensin som kroppen utan nÀring.
Humöret sitter sĂ€kert en stor del hur mycket nĂ€ring du fĂ„r i dig vĂ€nnen ❀❀❀

Postat av: Maud

Publicerad 2015-06-30 10:41:34

Hej, jag har försökt komma i kontakt med dig pÄ Facebook dÄ vi har samma diagnos. https://m.facebook.com/profile.php?id=1394089921

Svar: Hej,jag har inte hittat dig pĂ„ fb,ser ju inte hela ditt namn heller. Men du fĂ„r gĂ€rna maila mig. [email protected]
Ursula Rollbert

Postat av: Veronica

Publicerad 2015-07-02 18:34:52

Knapp i magen Ă€r inte vĂ€rre Ă€n stomi som mĂ„nga har. Jag menar just för synens skull 😉
Sen Àr det en helt annan sak med kÀnslorna nÀr det gÀller att man inte kan kÀnna friheten att Àta och njuta av det lÀngre. För det Àr en sorg i sig som man ska hantera.
Men bilen gÄr inte heller utan bensin som kroppen utan nÀring.
Humöret sitter sĂ€kert en stor del hur mycket nĂ€ring du fĂ„r i dig vĂ€nnen ❀❀❀

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela