AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Fel på mig!!

Publicerad 2015-06-28 08:20:36 i Allmänt,

Jag har lite beslutsångest...
Jag vet inte om o när jag ska åka ner till stugan...
Jag vill ju självklart vara där hela tiden!! Jag älskar att vara i vår stuga där livet är så enkelt och så smidigt!
Nu ska ju sommaren komma tillbaka dessutom (påstår dom!!)
Men så är det detta med alla människor! Jag vet inte om jag pallar med dem...
Jag mår jäkligt dåligt här hemma nu bara av att tänka på allt folk...😓
För där nere finns dom ÖVERALLT! Och rätt var det är så står det nån i trädgården...😓jag vill inte ha dom där! Jag vill vara ifred.
Det är därför det är så skönt att vara där på vintern....
Jag har förberett allting för en "flytt" till stugan-jag har ju storstädat hela huset, jag har tvättat o strukit upp allt (både sånt som jag vill ta med dit och sånt som jag lämnar kvar hemma!) Jag har t.o.m börjat packa.
Ändå tvekar jag,,,
Jag känner ju att jag "borde" åka dit. Stugan ska ju användas! Utnyttjas så mycket som möjligt!!
Ebba o Alex flyttar vidare på tisdag! Då drar de till Lysekil för att jobba istället. Så efter det står stugan tom...och det är ju synd..
Ändå tvekar jag...
Mina fysiska besvär blir så mycket bättre där nere. Men omständigheterna gör att jag inte tycker att det är värt det. Det måste ju vara nåt allvarligt fel på mig???!!! 
Men det är nånting som tar emot!!
Jag mår nästintill illa när jag tänker på det! Jag vet inte hur jag ska komma över det. Jag VILL ju tycka om att åka ner. Men det bara går inte.
Det finns en annan orsak utöver "alla människor" men jag klarar inte av att skriva det! Det finns vissa saker som jag bara inte kan dela med mig utav!! Faktiskt!
Så jag får ligga här hemma och lida...
Mitt psykiska mående är min största fiende!! 
Tyvärr....
Jag ska snart gå upp och känna hur min kropp mår idag😊hoppas den känns pigg👌

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-06-28 14:18:08

Sätt upp en stor skylt där det står:
Obehöriga äger ej tillträde! eller: Varning för hunden! runt stugan ;)Då kanske du får vara ifred. Risken är väl att du (eller ni) blir betraktade som lite knepiga.
Jag kan komma ner och vara vakt åt dig. Bara du matar mig tre gånger om dagen :)
Kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-28 19:45:01

Och jag kan också vara "bitsk" om det behövs. Bara du häller i mig en Strongbow eller två. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela