AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Hembesök!

Publicerad 2015-01-30 22:39:00 i Allmänt,

Jag vaknade 4:46 i morse!! Kunde inte somna om!! Gick upp 7:30! Då hade jag tvingat mig att ligga kvar i sängen några timmar!
Inte nog med att jag var morgonpigg! Jag har haft en jädra energi idag👌
Jag har rensat,sorterat och kastat!!
Jag börjar se en ände på mitt rensande! Jag är inte framme än...men snart👌
Jag har inte vilat nånting idag-det blev ingen tid över för vila.
I eftermiddags kom en sjukgymnast hit-hon skulle varit här förra fredagen men då mådde jag ju inte bra...
Vi pratade mest,hon ville veta lite mer om mig,min situation,min sjukdom och lite allmänt vad hon kunde hjälpa mig med och hur vi kan lägga upp nån form av träning för mig.
De här frågorna satte genast igång min hjärna...jag känner mig osäker och orolig och faktiskt lite rädd inför dessa stora frågor..... "Vad kan jag göra?" och "HUR ska jag göra det??" Och framför allt: "Vart leder det??"
De här (till synes) enkla,simpla frågor är för mig helt livsavgörande.
Helst av allt så vill jag ju kunna hitta nån form av träning som jag kan utöva när och varsomhelst! Nånting som inte kräver alltför mycket förberedelse och defintivt inte däckar mig så att jag blir liggande helt passiv i flera dar!
Det du Kristina😉det blir en utmaning👌
Träningen ska helst även GE mig nån form av belöning,hihi!
Återigen handlar det om mitt betalningssystem!! 
Det gäller som vanligt att hitta balansen mellan "Ge" och "Ta"-å det är inte alltid så lätt!!😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela