AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En riktigt jobbig dag...

Publicerad 2015-02-27 23:17:25 i Allmänt,

Idag har det varit jobbigt. Jag har inte ätit så mycket. Jag åt en tallrik fil med cornflakes i eftermiddags. Annars har jag bara druckit vatten. 
Jag har faktiskt legat i sängen i stort sett hela dan. Jag har sovit mycket. Jag har ingen energi. Är bara trött trött trött.. Jag vet ju varför. Äter man inte så blir man trött. Jag orkar inte bry mig...
Ikväll har jag åtminstone legat i soffan. Den bästa fredagsunderhållningen började ju ikväll-Lets dance!! Jag älskar det programmet!!! Så tröttheten och mattheten kunde inte hindra mig ifrån att kolla på det! Jag fick även i mig en burk coca cola ikväll-behövde en liten "kick"👍
Jag är trött igen-kommer säkert att kunna sova trots att jag sovit hela dan nästan.
När jag blir såhär trött så blir jag verkligen JÄTTETRÖTT! Nästintill apatisk...jag har legat i min säng och stirrat i taket i stort sett hela dan. Jag har varken läst eller lyssnat på nånting. Har bara haft det knäpptyst runtomkring mig. Det låter säker lite smågalet - men det funkar för mig,jag orkar inte med nåt som stör mig när jag mår lite dåligt. Då går jag bara in i mig själv o mår skit. 
Jag tror att min trötthet idag berott på både fysisk o psykisk utmattning.
Att inte äta samtidigt som man oroar sig och grubblar är nog ingen bra kombo... Jag har varit sjukt hungrig flera gånger idag-men att äta är en sån plåga så det är inte svårt att avstå faktiskt. När jag tänker på hur det känns när halsen stryps åt och maten fastnar-då känner jag istället en viss glädje o lättnad över att jag slipper äta!!
Jag hatar verkligen att känna den fruktansvärda paniken när allt bara tar stopp!!
Det är värt att vara hungrig,trött och ha ont i huvudet för att slippa vara med om "det där"....
Nu längtar jag efter att huvudvärkstabletten ska börja verka så att jag kan somna (igen)
Godnatt😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela