AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Årets sista dag.

Publicerad 2015-12-31 08:54:31 i Allmänt,

Tänk,då var 2015 redan slut!! Jag vet inte vad jag ska säga om detta året... Jag kan väl inte påstå att det varit så himla bra men ändå känns det ok. Jag har svårt  att vara negativ i det stora hela... Mina negativa stunder skriver jag ner och lämnar där! Det är ett skönt sätt att ta hand om svårigheterna.
Så den här bloggen är en stor hjälp för mig att orka leva med den här skiten! Även om den stackare som läser om eländet tycker det låter bedrövligt så ger det mig en viss lättnad och ork att fortsätta.
Alla fina mail och kommentarer gör allt ännu lite lättare. Jag försöker svara på alla inom ett dygn åtminstone. Till en del mailar jag tillbaka och till en del svarar jag under kommentarer. Det är skönt att ha den kommunikationen. Att jag fått så många IBM-vänner känns alldeles överväldigande❤️ Tänk att vi är såpass "många" trots allt😍
Men idag är det årets sista dag och då ska man ju summera året som gått. Det har varit ett år med en salig blandning av glädje och sorg. Men som sagt; nu lägger vi det bakom oss och ser istället fram emot ett år med nya möjligheter!! Imorgon börjar året då jag fyller 50...
Det känns stort på nåt vis! 50 är nåt alldeles extra....
Jag och Lars är ganska tråkiga. Vi firar aldrig Nyår på nåt särskilt vis. Oftast är vi själva hemma och tar det lugnt i soffan. Vi lagar sällan nånting storslaget!! Alla ska äta oxfilé och annat "fint" på Nyårsafton,ta fina kort och visa upp på sociala medier😂 Jag har aldrig förstått varför det måste vara så himla märkvärdigt med nyårsmaten... 
Jag älskar oxfilé men äter det lika gärna en fredagskväll i februari eller nåt... 
Det "ska" drickas fina viner och bubbel på Nyårsafton!! Själv tänker jag dricka bubbelVatten!! När man har tonåringar som ska ut i Nyårsnatten så känns det skönt om man kan hämta hem. För det är väl ändå det som är det viktigaste vi har-våra barn❤️
Jag kan dricka vin och bubbel en annan helg om jag nu måste. Men just Nyår och Midsommar så är det skönt att kunna ställa upp för ungdomarna!
Så den här dagen blir lugn och skön. Det kommer inte att hända nåt särskilt. Jag tror faktiskt vi ska ta och spela Bingolotto,hahaha!! Såå tråkiga har vi blivit😂
Gott Nytt År!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-31 20:58:05

Hej! Jag och min man är lika "tråkiga" med samma anledningar men även pga att han under sensommaren fått hjärntumör. Må gott! Många kramar Monica

Svar: ❤️
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela