AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Varför????????????

Publicerad 2015-08-30 13:16:49 i Allmänt,

Jag är så innerligt trött på att ha inklusionskroppsmyosit!! Bara tanken på att jag måste stå ut med detta o mer därtill i resten av mitt liv får mig att vilja kräkas! Jag vill inte ha det såhär! Jag vill leva ett helt vanligt liv,behöver inget utöver det allra vanligaste!!
Men det kommer jag aldrig att få!
Fan!!
Dagen började med att jag inte kunde äta upp min frukost! Det tog stopp så fort jag försökte svälja!
Fan igen!!
Vårt hus är i ett visst stadie av kaos! Vi har ju målat om,det innebär vissa följder. Vi har en möblerbar hall på övervåningen,den tömdes på möbler igår. Med hjälp av våra söner.
 Och idag skulle den gamla heltäckningsmattan ut! (Äntligen!)
Jag ville hjälpa till. Jag känner mig så lat när jag låter andra slita hårt medans jag tittar på. Jag gick upp och började bära med mig lite småsaker nerför trappan. Så gick jag upp igen,och plockade till mig lite fler grejer.
Lars blev nästan arg på mig när jag "sprang" (hahaha,det gjorde jag INTE!) upp och ner för trappan. Han bad mig att gå o lägga mig istället!!
Men det kunde jag ju inte!! Självklart vill jag bidra med NÅNTING!! Lars ska väl inte behöva slita helt själv??!!? 
Så jag gick några rundor upp o ner...😜
Nu ligger jag utslagen med stickningar i mitt svaga ben😓
Det sticker och pulserar. Benet är så trött... Kan bara ligga raklång med en kudde under knät-då känns det någorlunda ok.
Fan fan fan!!😡
Inte konstigt jag är trött på att ha en obotlig sjukdom va???
Nån som vill byta???
Bara för en dag☺️
Åååå va härligt det vore!
Det första jag skulle göra om jag fick EN dag utan IBM skulle vara att gå en lång och rask promenad!! Helst i skogen!! Upp o nerför små stigar med trädrötter tvärs över-jag skulle med lätthet kliva över dem!!😊tänk så underbart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela