AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En ovanlig fördel!!

Publicerad 2015-04-29 13:49:53 i Allmänt,

Jag har upptäckt EN fördel med att ha fått en konstig sjukdom!!
Jag var hos tandläkaren idag. 
De ringde igår och undrade om jag kunde komma på undersökning idag. Så kl 8:20 idag var jag där.
Då hade jag legat och grubblat på hur i hela världen detta skulle gå... När jag har problem att svälja min egen saliv ibland-hur skulle jag klara av att sitta där o gapa med en massa prylar i munnen??? 
Jag känner min tandläkare privat,hon vet att jag har fått denna konstiga sjukdom,så det är inga problem att prata med henne om såna bekymmer. Jag har ofta tänkt på att min mun ofta torkar ut,just när jag har svårt att svälja... Det verkar ju konstigt-hur nu det skulle kunna påverka varann..?? Men så verkar det vara i alla fall. Jag vet ju att såna där "små" problem med saliven kan påverka konditionen på tänderna,så jag berättade för dem om mina bekymmer. Jag fick en blankett att fylla i,bl.a med ett läkarintyg,och med hjälp av den kan jag sen få billigare tandvård. (jag har INTE satt mig in i på vilket sätt,hur,el nåt sånt!!)
Men även idag blev besöket BETYDLIGT billigare än det borde varit!! På grund av att jag har en sjukdom! 
Äntligen!!
Tänk att jag äntligen ska få uppleva NÅNTING positivt i samband med min sjukdom!!😊 Så roligt👌
Nu har jag lagt mig en stund. Är lite sliten känner jag... Har en massa "måsten" och "borde..."-men jag orkar inte just nu!!
Lars är ju fortfarande långt uppe i Norr. Men Ebba har kommit hem från sin tjejsemester i Barcelona. Idag bad vi bröderna komma o käka lunch med oss. Det är mysigt att samla mitt lilla "gäng"💕 ja,Alma fattades ju tyvärr-men det är skitsvårt att lyckas samla dem alla 4 samtidigt☺️
Men lunchen är över,sönerna har åkt till jobbet och det har även Ebba gjort. Hon fick frågan om hon ville jobba lite nu när hon är hemma-det ville hon såklart👍
Det är lite kul-tänk så många i hennes ålder,19-20 sådär,som inte har nåt jobb, ingenstans att ta vägen,som står "utanför"-och hon får frågan:
"vill du jobba lite när du ändå är hemma?" Men alla kan ju inte bli kockar...😉
Jag ska ställa klockan nu och sen ska jag blunda en stund...är jättetrött😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela