AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Nyfriserad!!

Publicerad 2014-09-30 14:10:17 i Allmänt,

Jag har suttit på Almgrens (frisör!!) hela förmiddagen. Det var ju inte jättelänge sen jag klippte mej så det var kanske inte helt nödvändigt-än...😉 Men jag måste hålla det gamska kort o lättskött,helst med slingor i som ger håret lite mer stadga. Annars har jag babyhår!! Så mjukt o tunna (men många!) hårstrån som är jättesvårt att styla. Om jag däremot har slingor o uppklippt i nacken så sköter det sej nästan själv. Det får vara värt nån tusenlapp... Så nu är jag nöjd👍 Jag har tänkt mycket på det som hände i morse...med gröten... Det är en obehaglig upplevelse.. Ursäkta att det jag skrev lät så äckligt..men det är så det ÄR...äckligt o geggigt o ohyfsat!! Varför går jag nästan aldrig på restaurang??? Just Därför!! Vill inte sitta o äckla mej offentligt! På tal om äckligt!!: Jag borde inte äta clementiner!! Men kan inte låta bli! För det är så gott! Jag är fruktberoende tror jag! Äter 5-6 frukter om dan!! Men!!! Det finns vissa frukter jag borde undvika: clementiner: kan inte svälja en klyfta,jag stoppar den i munnen,äter upp fruktköttet o spottar ut "hinnan" runt varje klyfta!! Visst är det äckligt?? Men ska jag få i mej nånting av det goda o nyttiga så måste jag göra så. Detsamma gäller givetvis även apelsiner. När det gäller äpplen så måste jag skala dom,skära dom i bitar och därefter stoppa dom i munnen. Päron = likadant. Plommon o vindruvor måste jag oxå skala. Så det är lite bökigare att äta frukt nuförtiden. Vilket är synd. För jag känner alltid ett stort frukt-begär! Men jag vägrar äta frukt i andra än familjens närvarao! Tänk om nån såg mej sitta o plocka ut clementin"skinnet" t.ex??? Jag skulle bli idiotförklarad! Men jag bör väl inte äta frukt när jag är ensam heller... Tänk om jag sätter i halsen..? Av det oxå!! 😠 På tal om det: Jag sätter lättare banan i halsen än t.ex äpplet som har "hårdare" konsistens... Konstigt.. Jaja...att leva med ibm är inte alltid så jävla roligt...

Kommentarer

Postat av: Inger Nilsson

Publicerad 2014-10-05 19:42:09

Hej!
Har du läst på Socialstyrelsens hemsida om IBM? Där står under rubriken behandling/åtgärder om operation av svalgets ringmuskel. Har din doktor sagt något om detta.
Hälsningar Inger med IBM i 11 år

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela