AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Söndag kväll

Publicerad 2014-03-30 23:42:51 i Allmänt,

Så har helgen gått...alldeles för fort som vanligt. Men jag förlänger helgen genom att stanna kvar i stugan. Lars åkte hem i eftermiddags. Jag kände att jag egentligen BORDE följt m hem... Ena dottern har legat sjuk hela helgen,jag har riktigt dåligt samvete för att jag åkt ifrån henne(dom!) Känner mej som en värdelös mamma som atruntar i sina barn o bara bryr sej om sig själv... Samtidigt så har ju "alla andra" rätt när de säger att jag inte kan göra henne friskare bara genom min närvaro. Döttrarna håller på att bli "stora" o har inte längre samma "mammabehov" som de tidigare haft.. Det är nog svårast för MEJ att acceptera..
Så istället för att åka hem o pyssla om mina "små" döttrar stannar jag kvar i stugan o tänker bara på mej själv😃
Jag kan nästan göra det utan att få sådär dåligt samvete som jag brukar. För jag VET ju att jag mår så himla mkt bättre här nere än jag gör därhemma. Jag unnar mej detta😃o förhoppningsvis så har även resten av familjen nytta utav en piggare o gladare mamma Ursula när jag kommer hem.
Vädret har varit jätteskönt den här helgen. Känt en aning vår i luften. Solen har skinit o det har varit så härligt☀
Igår,lördags,åkte vi iväg o köpte nya altanmöbler. Det var på tiden!! Hela förra sommaren satt vi kring ett fult,blått plastmöblemang!!! Usch,det var gräsligt!! 
Igår hittade vi ett stort bord m smart iläggsskiva o 6 ställbara stolar. Det blev verkligen jättebra! Är såå himla nöjd😃
Idag var jag o köpte lite blommor som jag planterade i krukor o fat🌺
Det här var lite "lagom" mkt jobb för mej under en helg. Det var inte jättefysiskt så jag slipper ha ont el känna mej överansträngd.
Samtidigt så ser man resultat utav det vi gjort så jag känner mej väldigt nöjd med helgen.
Nu måste jag sova-är jättetrött💤💤godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela