AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Jag gör INGENTING!!

Publicerad 2014-03-31 22:47:59 i Allmänt,

Jag gör verkligen INGENTING!!!! O det är sä jäkla skönt!! Totalt kravlöst!! Jag bara ÄR!! Det är så härligt o så avkopplande så att det nästan skrämmer mej!! Tänk om jag håller på att bli en latmask!!! Det vill jag verkligen inte!!! Men att få tillåta mej själv att ha det så här är ett mycket atirt steg för mej!! För bara ett halvår sen så kunde jag inte föreställa mej att jag skulle kunna njuta av att inte göra nåt-utan att få dåligt samvete.
Men jag tycker själv att det är helt ok att jag inte gör nåt!!
Vilket framsteg! Tror att min psykolog skulle vara stolt över mej😉
Jag vill inte åka hem.
Jag sa det t sambon innan ikväll. Men efteråt fick jag dåligt samvete. Det lät ju precis som om jag inte ville åka hem t HONOM!! Det var ju inte meningen. 
Jag vill ju bara stanna här o må väl i lugn o ro...
Men förhoppningsvis så kommer jag hem med en massa ny härlig energi o är på bättre humör än på länge😃
Då vill nog både sambon o barnen att jag ska åka iväg lite oftare,hihihi.
För det första får de lugn,ro o tjatfritt några dar o för det andra kommer jag hem o är så glad o pigg att jag inte tjatar hål i huvet på dom så fort jag kommer innanför dörren😉
Jag har faktiskt gjort TVÅ saker idag kom jag på!! Jag vill  ju inte ljuga!!
1) jag har suttit o sovit i en solstol m täcke o filtar runt mej o solen som värmt mitt vinterbleka ansikte!!☀☀☀
2) jag har tecknat!!! Så kul!! Kunde inte sluta förrän det blev alldeles för mörkt!!! Vi har lite dåligt m bra beltsning här i stugan..tyvärr..
Men ååå va roligt det är!!
Vet inte varför jag har så svårt för att ta mej tid att teckna när jag är hemma...?
Eller förresten,det vet jag nog...;
Jag TAR mej inte TID!! Så fort jag kommer på att jag vill sätta mej o teckna så ser jag nåt som jag BORDE göra först-innan mitt samvete tillåter mej att sitta o göra nåt så onödigt som att teckna!! Det är lite tråkigt att det är så.... Sist jag hade varit här så bestämde jag mej för att lägga in en stunds tecknande på "schemat" som rullar i mitt huvud hela tiden-men nej!! Det har inte blivit av än...
Nu är jag så trött att ögonen faller ihop!! Godnatt💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela