AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lång powernap!!

Publicerad 2014-12-29 23:14:19 i Allmänt,

Min s.k power-nap blev något längre än jag tänkt!! Jag la mig strax innan 14 och tänkte att jag skulle gå upp 15:30. 1,5 timme. Lagom👍
Men jag måste stängt av larmet för jag vaknade strax innan 17:30☺️ooops!!
Trots den låååånga vilan så tror jag att jag kan somna snart. Känner mig trött ändå...
Detta bekymrar mig lite...
Detta sovande.
Kan det verkligen vara bra??
Beror det på min sjukdom? Överansträngning? Slöhet?? Lathet?? Tristess??
Jag vet inte säkert att det är sjukdomsrelaterat.
Men jag förknippar tröttheten med min sjukdom. För innan jag blev sjuk så kunde jag absolut inte gå o lägga mig mitt på dan! Och om jag ändå gjorde det så låg jag bara o snurrade och blev rastlös!!
(Jo jag kunde vila/somna vid ETT tillfälle!! : -När solen sken!☀️och jag fick luta mig tillbaka i en solstol!!)
Men nu måste jag snart försöka sova-jag ska åka till A6 i Jönköping med Alma,Katarina o Maja imorgon!! Förutom alla klädaffärer så längtar jag till att gå på Ikea!! Det är ju så roligt!
Vi tänker ta Rulle med oss,då orkar jag ju hänga med lite mer och lite längre! Hoppas att det kommer att funka...
Så nu skriver jag:
God natt😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela