AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Dagen efter!

Publicerad 2014-08-31 09:14:34 i Allmänt,

Ligger vaken i min säng,är jättetrött!! Men kan inte sova längre... Tack och lov ändå att jag körde hem-skönt att slippa ha ont i huvudet och må skit!! I slutet av mitt förra inlägg skrev jag ju om att jag hade ont i min högra skinka och ner i benet. Jag har ännu ondare nu! Jag vet precis vad det beror på! Jag satt på en vanlig köksstol hela kvällen! Då blir det så här! Det är konstigt tycker jag...men det måste ju ha med min sjukdom att göra.. Musklerna som inte orkar... Man kan ju tycka att det inte skulle vara så farligt att sitta rätt upp o ner på en stol! Men antagligen så ansträngs de för mycket av att jag sitter i samma ställning för länge. Det var ju likadant när jag satt inne hos min mamma hennes sista tid.... Det är jättetråkigt att inte ens kunna sitta still i några timmar... Skit oxå!! Då kan jag ju aldrig gå på Nobelmiddagen..,😜

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2014-08-31 22:18:39

Hej vännen 😊
Be din arbetsterapeut fixa fram en uppblåsbar sittdyna. Den kan du ta med dig överallt även på en Nobelmiddag 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela